قهرمانان ووشو با نام استان های دیگر به میدان می روند
تاريخ : چهار شنبه 21 آذر 1397برچسب:, | 1:12 | نویسنده : sport-kj

مدال آوران در انتظار حامی مالی

 
قهرمانان ووشو با نام استان های دیگر به میدان می روند

 

حسین قربانی - مدال آوران و قهرمانان کشوری ووشوی استان چشم انتظار حمایت مسئولان برای شرکت در رقابت های لیگ برتر و دسته یک کشور هستند. آنان با تلاش های انجام شده توسط مسئولان هیئت زمینه ساز ارتقای ووشوی خراسان جنوبی شده اند اما به دلیل نبود حمایت مالی، برای حضور در مسابقات لیگ برتر و دسته یک مجبور شده اند به نام تیم های استان های دیگر مبارزه کنند.
وعده بی عمل
 یکی از مدال آوران ووشوی استان می گوید: از حدود چهار سال پیش با ووشو آشنا شدم و در این زمینه فعالیت می کنم و در این مدت در سه مسابقه قهرمانی کشور شرکت و دو برنز و یک نقره کسب و در مسابقات استانی هم شرکت و مدال کسب کرده ام. «مصطفی کاووسی» درباره فعالیت های هیئت می افزاید: در یک سال گذشته برگزاری مسابقات لیگ سبب گسترش ووشو در بین نوجوانان و جوانان استان شده و این امر افزایش سطح کیفی  ووشو را به دنبال داشته است. وی نبود حامی مالی را دلیل اصلی حضورش در تیم ووشوی مازندران در مسابقات لیگ دسته یک کشور اعلام می کند و می افزاید: سه نفر قهرمان ووشوی استان که یک خانم در لیگ برتر است و دو آقا در دسته یک کشور مسابقه می دهند، البته خیلی علاقه مند بودیم با تیم خراسان جنوبی در این مسابقات شرکت کنیم و با وجود وعده ای که برای پرداخت هزینه ها از طرف تیم مورد نظر مطرح شد اما با وجود شرکت در این رقابت ها هنوز هزینه ای پرداخت نشده است و از مسئولان ورزش استان درخواست داریم با حمایت مالی در قالب جذب حامی، از قهرمانان ووشوی استان حمایت کنند.
از خراسان جنوبی تا کردستان
بانوی قهرمان و مدال آور ووشوی استان هم که در لیگ برتر ووشوی کشور با نام تیم کردستان حضور دارد، می گوید: قبل از این تکواندو کار می کردم و شش سال است که در این رشته فعالیت می کنم.
 به دلیل نبود حامی مالی در استان با کمک رئیس هیئت استان توانستم در لیگ برتر و در تیم کردستان حضور یابم، در حالی که حضور در لیگ برتر به نظرم از شرکت در تیم ملی هم سخت تر است چون بیشتر ورزشکاران ملی پوش هستند.
«فلاحی نسب» می افزاید: وقتی در این تیم برای اولین بار در لیگ برتر حضور یافتم ورزشکاران این تیم که قهرمان کشوری هستند اول تعجب کردند ولی بعد که کارم را دیدند از من در مبارزه ها حمایت می کنند و مربی این تیم هم از من راضی است. وی ادامه می دهد: بسیاری از بانوان نسبت به این رشته آشنایی خوبی ندارند و سبب می شود که کمتر در این رشته فعالیت کنند اما باید بدانند که آشنا نبودن با قوانین هر رشته ورزشی، سبب آسیب دیدگی ورزشکار می شود. نظر بعضی از بانوان با مشاهده مسابقات لیگ استان در این زمینه تغییر کرده است و معتقدم که یک ووشوکار باید کشتی گیر، پازن و بوکسور خوبی و با هوش بالایی باشد.او که در هفته سوم و چهارم مسابقات لیگ با نماینده یکی دیگر از تیم های شرکت کننده در لیگ مبارزه کرده است، خاطرنشان می کند: به جای این که به نام استان در لیگ برتر مبارزه کنم مجبور شدم با عضویت در تیم استان دیگری در این مسابقات شرکت کنم که امیدواریم با حمایت مسئولان استان سال های آینده با نام استان در مسابقات لیگ برتر یا دسته یک کشور حضور یابم.
 داشته های هیئت
رئیس هیئت ووشوی استان که حدود 9 سال دبیری این هیئت را در زمان ریاست «مجدیان» بر عهده داشت و داور،  مربی و مدرس بین المللی رشته ووشو است هم با بیان این که ووشو از گذشته در استان پیشرفت خوبی داشته و  فعالیت های ارزشمندی در این زمینه انجام شده است، می گوید: از آذر ماه سال گذشته مسئولیت هیئت را بر عهده گرفته ام و برای اولین اقدام، رقابت های لیگ برتر در بخش آقایان که مقدمات آن از گذشته فراهم شد برگزار و امسال هم مسابقات لیگ برتر از هفته گذشته شروع شد.
حجت الاسلام «وحید خرمشاد» با یادآوری این که ووشو از رشته های قهرمان پرور استان است و همیشه در مسابقات کشوری حرف برای گفتن داشته است، می افزاید: در عرصه مربیگری بالاترین درجه بین المللی را داریم و حدود 20 مربی فعال با هیئت همکاری دارند که شش نفر خانم و 14 نفر دیگر آقا هستند. همچنین سال گذشته با برگزاری دوره داوری 15 نفر به تعداد داوران استان افزوده شد و تعداد آن ها از 25 به 45 داور افزایش یافت که هشت نفر خانم و بقیه آقا هستند.
وی ادامه می دهد: در گذشته مربیانی داشته ایم که شرایط حضور در دوره مربیگری بین المللی را داشته اند اما به دلیل هزینه بر بودن شرکت در دوره، برای حضور در آن اقدام نکرده اند.
6 شهرستان فعال
وی که مدرس بین المللی رشته ووشو در استان است، درباره شرایط این ورزش در استان می افزاید: ووشو در بیرجند، طبس، فردوس، زیرکوه، قاینات و نهبندان فعال است و پیگیری برای راه اندازی این رشته در خوسف و سربیشه انجام شده است.
او با ذکر این نکته که روسای بعضی از اداره های ورزش و جوانان در 14 سال گذشته کمتر پیگیر فعال شدن این رشته بوده اند، خاطرنشان می کند: امیدواریم با شناخت بیشتر آن ها نسبت به این رشته، زمینه راه اندازی ووشو در دیگر شهرستان های استان هم فراهم شود که برای این منظور تماس هایی با بعضی از آن ها برقرار شده است اما هنوز موفق به فعال کردن ووشو در شهرستان های مورد نظر نشده ایم.
به گفته رئیس هیئت ووشوی استان ، با این که قاینات در لیگ برتر ووشوی استان تیم دارد، تا این لحظه موفق به معرفی رئیس هیئت ووشو در این شهرستان نشده ایم و از طریق مربیان؛ اقدامات لازم انجام می شود، البته «ادیبیان» رئیس اداره ورزش و جوانان زیرکوه همکاری بسیار خوبی در این زمینه با هیئت داشته است که جای قدردانی دارد.
وی با اشاره به این که برای بررسی شرایط تاکنون به نهبندان، طبس، زیرکوه و فردوس؛ سفر انجام شده است و مرکز استان هم وضعیت قابل قبولی در این رشته با وجود خانه ووشو دارد، می گوید: خانه ووشو با حضور وزیر وقت ورزش و جوانان در سال 90 به بهره برداری رسید.
فدراسیون ووشو هم چهار سکوی ساندا برای مبارزه توزیع کرد که یکی از آن ها در اختیار هیئت استان قرار گرفت. سال گذشته نیز با موافقت مدیر کل وقت ورزش و جوانان برای گسترش خانه ووشو اقدام و با معاون شهرستان های اداره کل صحبت شد که اگر زمینی در اختیار هیئت قرار گیرد با کمک خیران آماده هستیم آن را بسازیم، مشروط بر این که خانه ووشوی قبلی هم در اختیار هیئت باشد.
600 بیمه شده ورزشی
وی با بیان این که خیران آمادگی دارند برای ساخت بنا حدود 300 میلیون تومان به هیئت استان کمک کنند، می گوید: حمایت اداره کل ورزش و جوانان جز در مقطعی با تخصیص اعتبار، از ووشو خوب بوده است و حدود 600 بیمه شده ورزشی داریم که 75 درصد آقا و بقیه خانم هستند که علاوه بر کمی تعداد مربیان بانو، شرایط جسمانی سبب فعالیت کمتر آن ها در این رشته شده است.
وی می گوید: برای حمایت از این رشته باید دید مسئولان استان نسبت به این رشته تغییر کند تا بیش از گذشته شاهد قهرمانی و کسب مدال توسط ووشوکاران استان باشیم. به گفته حجت الاسلام «خرمشاد»، با بعضی از مسئولان نیروهای نظامی استان جز ارتش برای حمایت مالی از ووشوکاران صحبت شده اما منجر به نتیجه نشده است


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • بزرگترین پایگاه اطلاع رسانی ورزش خراسان جنوبی
  • بزرگترین پایگاه اطلاع رسانی ورزش خراسان جنوبی